Na de scenery op de Bredabaan geplaatst te hebben, onder andere voor de laatst gehouden “Landelijke Modelspoor Dagen”, bleek dat een aantal routes rond de loc-loodsen niet echt mogelijk waren.
Na het opnieuw bestuderen van het railplan uit de periode 1925, werd het duidelijk dat we ons bij het ontwerp niet geheel aan het toenmalige railplan gehouden hadden.
Daarom is ook besloten om de trajecten rond de loc-loodsen, weliswaar met enige concessies, in zijn geheel aan te passen, zodat deze dan beter voldoen aan de situatie van 1925 en er nu ook leuke treinbewegingen gerealiseerd kunnen worden.
Gezien het feit dat nu allerlei bewegingen beter geautomatiseerd kunnen worden, is ook besloten om de loc-loodsen zo aan te passen dat nu ook de deuren automatisch kunnen openen en sluiten.
Dit betekent wel, dat een groot deel van de baan weer opnieuw gelegd moet worden en ook de loc-loodsen stevig onderhanden genomen moeten worden.
Op bijgaande foto’s, de houten loc-loods die onderhanden genomen wordt en op de achtergrond (2e foto) ook de zijgevel van de stenen loc-loods.