Nadat de VanKolckbaan in januari 2018 wegens ruimtegebrek door een verhuizing gesloopt is, zijn we begonnen met een nieuwe N-baan. Deze bestond in eerste instantie uit het maken van ontwerpen. Het zou weer een “grote baan” moeten worden met een fantasie landschap, die bestaat uit bewerkbare en goed te transporteren modules. Zeker ook gezien de beperkte ruimte waar we in die tijd zaten. Nadat we in april 2018 over een nieuwe ruimte konden beschikken, werd langzaam maar zeker ook begonnen aan de realisatie van deze baan. Door Covid19 werden we echter wel in de wielen gereden, zodat het bouwen dan ook vertraging opliep. Maar inmiddels is de bouw van deze baan nu, april 2024, in een gevorderd stadium. De baan bestaat in zijn geheel uit 7 modules. Het baanplan is zeer gevarieerd en speelt zich af op meerdere niveaus. Doordat diverse trajecten verborgen worden, kan het treinenspel een boeiend en verrassend beeld gaan geven. De rails zijn inmiddels allemaal gelegd, de wissels zijn geïnstalleerd. Het gehele baanplan is bedraad. Het testen of de bedrading juist is aangesloten, is inmiddels in de eindfase. Hier en daar moeten nog wel wat correcties gedaan worden. Iedere bak/module kan binnenkort middels één of meerdere 36-aderige kabels aangesloten worden op een centrale module, bak 8 genaamd, van waaruit verbinding gemaakt gaat worden met het besturingssysteem DINAMO. De software voor deze baan is “Koploper”; deze combinatie van Dinamo en Koploper wordt op meerdere banen van de club gebruikt.